Dette er en overskrift

Dette er en underoverskrift

Detter er en brødtekst
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

"Når en virksomhed aktivt arbejder på at skabe lige muligheder, giver det plads til, at mange forskellige talenter trives. Og det skaber en inkluderende arbejdskultur, hvor alle stemmer værdsættes. Derudover er en equity-tilgang med til at mindske risikoen for (ubevidste) biases i beslutningsprocesser, fordi man fokuserer på faktiske præstationer og potentialer frem for fordomme"
Nikoline Nybo & Louise Marie Genefke
Partner og Rådgiver Inclusify
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Nikoline Nybo & Louise Marie Genefke
Partner & Rådgiver Inclusify

Dette er en overskrift

Dette er en underoverskrift

Detter er en brødtekst
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Både-og
Vi tager enhver opgave seriøst, og vi går altid professionelt til værks, men vi er på samme tid også helt “nede på jorden”, og vi sætter en dyd i at skabe en god, varm og let stemning i vores samarbejder.

Ordentlighed
Vi leverer et solidt stykke arbejde, og vi gør os altid umage. Vi er strukturerede, velorganiserede og kan rigtig godt lide talemåden: “en aftale er en aftale”.

Menings- og værdiskabelse
Ingen skrivebordspolitikker, skuffestrategier eller generiske ydelser. Vi leverer ydelser, der kan bruges til noget, og vi tager altid afsæt i jeres konkrete virksomheds aktuelle situation, erfaring og sted i forandringsprocessen.

Konstruktiv kritisk
Vi kan ligeså godt sige det. Vi siger det altså som det er, men vi gør det på en høflig og konstruktiv måde. Vores arbejde med D&I handler om at gøre det usynlige synligt. Og det indbefatter, at vi tør bryde med den gode stemning, også når det er lidt upopulært.

Empati
Vi har forståelse for at arbejdet med D&I, til tider, kan føles overvældende, grænseoverskridende og udfordrende. Og det er helt i orden. Vi har stor respekt for forskellighed og for den enkelte situation

Tre ting, du kan implementere med det samme

At anlægge et equity-perspektiv behøver ikke kræve mange tilløb og langsommelige processer i organisationen. Vi har samlet tre tiltag, som du kan sætte i værk med det samme: 

Har din virksomhed besluttet, at I taler engelsk på arbejdspladsen for at inkludere de medarbejdere, der ikke er dansktalende? Så er det vigtigt, at det bliver efterlevet. 

For hvis medarbejderne ikke har et fælles sprog, kan der blive dannet grupper af folk, der taler et sprog, som andre medarbejdere er ekskluderet fra. 

Hvis medarbejderne slår over i dansk, fordi de føler sig ukomfortable med at tale engelsk i en professionel kontekst, så send de medarbejdere, der udtrykker et behov på et sprogkursus for at styrke deres sproglige kompetencer og selvtillid i mødet med andre, hvor dette er nødvendigt.

For det er vigtigt, at medarbejderne taler det samme sprog – det giver alle lige adgang til at deltage i møder, diskussioner og beslutningsprocesser. Og det gør det lettere at samarbejde på tværs af afdelinger, niveauer og baggrunde

Traditionelle arbejdstider kan favorisere nogle medarbejdergrupper og diskriminere andre. Alle medarbejdere har forskellige livsstil og derfor forskellige behov. Ved at indføre fleksible arbejdstider giver du medarbejderne mulighed for at tilpasse deres arbejdsdag til deres individuelle præferencer. 

Samtidig øger du muligheden for at tiltrække en mere divers skare af medarbejdere, der måske ikke har mulighed for at arbejde inden for de traditionelle rammer – for eksempel personer med handicap, ældre medarbejdere eller personer med andre forpligtelser, der kræver fleksibilitet. 

En ud af fire danskere lever med et usynligt handicap. Det kan være alt fra psykiske sygdomme, ADHD og autisme til ordblindhed, synsnedsættelse eller hørehandicap. For mennesker med usynlige handicap kan hverdagen være mere krævende, og man kan have brug for mere hjælp, opbakning eller tålmodighed. 

Ved at deltage i Solsikkeprogrammet giver du medarbejderne med usynlige handicap mulighed for at gøre det usynlige synligt på en diskret måde. Og de øvrige medarbejdere kan lettere tage de nødvendige hensyn. Læs mere om Solsikkeprogrammet her